Short Story Sar

ခပ္လွမ္းလွမ္းတစ္ေနရာဆီက ပ်ံ႕လြင့္လာတဲ့ အုန္းေမာင္းေခါက္သံသဲ့သဲ့က ကြၽန္မကို အိပ္ရာကႏိုးထေစေလာက္တဲ့အထိ မဆူညံလွပါဘူး။ အုန္းေမာင္း သံ ၾကားၿပီး သိပ္မၾကာခင္မွာ ရထားဥၾသသံ ထပ္ၾကားရေတာ့မယ္။ ကြၽန္မတို႔ ငယ္ငယ္ကတည္းက ပန္းရထားလို႔ေခၚတဲ့ ပထမဆံုးၿမိဳ႕ထဲကိုထြက္တဲ့ ရထားက မနက္ ငါးနာရီမွာ အိမ္နဲ႔မနီးမေဝးဘူတာကို ဆိုက္ေရာက္လာတတ္တယ္ေလ။ ရထားသံနဲ႔ မေရွးမေႏွာင္း အိမ္ေရွ႕လမ္းမဆီက ေစ်းသည္တခ်ဳိ႕ ေစ်းခင္းဖို႔ ျဖတ္သြားၾကေပဦးေတာ့မယ္။ ေနာက္ဆံုး မနက္ေျခာက္နာရီမထိုးခင္ေလာက္မွာ လမ္းထဲကိုလာေနက် ပဲျပဳတ္သည္ အေဒၚႀကီးရဲ႕ ပဲျပဳတ္ဆိုတဲ့ အသံနဲ႔အတူ အိပ္ရာက ႏိုးထရမယ္။

တကယ္ဆို

ပဲျပဳတ္သည္ မလာခင္ကတည္းက ေခါင္းရင္း ျပတင္းေပါက္နားဆီက ငွက္ေလးေတြရဲ႕ ကြၽက္စီကြၽက္စီ အသံေတြက ကြၽန္မအတြက္ သဘာဝ ကေပးတဲ့ ႏိႈးစက္ေလး တစ္ခုလုိပါပဲ။ မနက္ဆိုေတာ္႐ံုနဲ႔ အိပ္ရာက မထခ်င္သူ ကြၽန္မအတြက္ ေမေမက ျပတင္းေပါက္ကေလးတစ္ခ်ပ္ကို လွပ္ ေပးထားတယ္။ ဒီေတာ့ မနက္ခင္း အလင္းေရာင္ ႏုႏုေလးရယ္၊ ေလႏုေအးေလးေတြရယ္၊ ေက်းငွက္ေလးေတြရဲ႕ ေတးဆိုသံေတြရယ္ ဒါေတြ အားလံုးက ကြၽန္မရဲ႕ မနက္ခင္းကို သာသာယာယာႀကိဳဆိုေနပါတယ္။ ၿမိဳ႕ ျပမွာေနေပမဲ့ ေက်းလက္က ယာေတာအိမ္ေလး မွာ ေနရသလို သဘာဝတရားေတြနဲ႔ ျပည့္ႏွက္ေနတဲ့ မနက္ခင္းေလးကို ပိုင္ဆိုင္ခြင့္ရတယ္။

မနက္ေျခာက္နာရီေလာက္မွာ မ်က္ႏွာသစ္ သြားတိုက္ၿပီးေပမဲ့ ဒီအိမ္မွာေတာ့ ကြၽန္မအတြက္ လုပ္စရာအလုပ္မည္မည္ရရမရွိ၊ သူမ်ားေတြလို ကသုတ္ကရက္ ျပင္ဆင္လိမ္းျခယ္ၿပီး ႐ုံးခ်ိန္မီေအာင္ ေျပးစရာလည္းမလိုေသးပါဘူး။ ဒီေတာ့ ျပတင္းေပါက္ကို ျပန္ ပိတ္၊ လိုက္ကာေလးခ် ၊ အခန္းထဲမွာ မီးေတြထိန္ေန ေအာင္ျပန္ထြန္းၿပီး စာအုပ္ေတြ တစ္အုပ္ၿပီး တစ္အုပ္ ဖတ္ရင္း ေမေမျပင္ေပးတဲ့ မနက္စာကိုပဲ ေစာင့္ရမွာပါ ပဲ။

ပန္းပြင့္ႏုပ္ႏုပ္ေလးေတြ အပြင့္ေဖာ္ထားတဲ့ ပန္းႏုေရာင္ အိပ္ရာေလးေပၚမွာ ျပန္လွဲၿပီး ေဗဒါေရာင္ ေဖ်ာေဖ်ာ့ မ်က္ႏွာၾကက္နဲ႔ ပနံရေနတဲ့ မီးပြင့္ေလးကို ေငး အဝါႏုေရာင္သုတ္ထားတဲ့ အိပ္ခန္းနံရံေတြကို ေငးေမာရင္း ဒီလိုသာ အၿမဲတမ္းႏိုးထခြင့္ရမယ္ဆိုရင္ ဆိုတဲ့ အေတြးတစ္စနဲ႔ သက္မခ်ရျပန္တယ္။အခန္းေထာင့္တစ္ေနရာမွာေတာ့ အနက္ေရာင္ ခရီးေဆာင္ေသတၱာႀကီးတစ္လံုးနဲ႔ ေဗဒါေရာင္ေသတၱာ ငယ္ေလးတစ္လံုးရွိေနတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဒီေနရာ မွာ မွတ္တင္ခံုျဖဴျဖဴေလးတစ္ခုနဲ႔ ေခါင္းရင္းနားဆီမွာ စာအုပ္စင္ျဖဴျဖဴေလး တစ္ခုထားခ်င္တာ။ ဒါေပမဲ့တစ္ႏွစ္မွာ တစ္လထက္ပိုၿပီး မေနႏိုင္သူ ကြၽန္မလို ဧည္႔သည္တစ္ေယာက္အတြက္ အိမ္အသံုးအေဆာင္ေတြက အဓိကလိုအပ္ခ်က္ မဟုတ္ေသးပါဘူး။

မ်က္ႏွာၾကက္မီးသီးက အလင္းေရာင္ ျပာျပာေလးေတြနဲ႔ ကဗ်ာဆန္ ေနတဲ့ အခန္းေလးတစ္ခုထဲမွာ ကြၽန္မအတြက္ အိပ္ရာတစ္ခုနဲ႔ ေသတၱာ ႏွစ္လံုးက ၿပီးျပည့္စံုတဲ့ ဘဝလို႔ ဆိုလို႔ရပါတယ္။ အဝတ္အစား အသံုး အေဆာင္ အလွျပင္ပစၥည္း ၊ ေဆးပစၥည္း၊ လွ်ပ္စစ္ ပစၥည္းအလိုရွိရာကို ေသတၱာႏွစ္လံုးထဲမွာ ေမႊေႏွာက္ ရွာေဖြၿပီး ကြၽန္မရဲ႕ တစ္လတာခြင့္ကာလ ေတြ ကုန္ဆံုးေနခဲ့တာ ႏွစ္ေပါင္းမနည္းေတာ့ၿပီပဲ။ ယာယီအိမ္က အသံုး အေဆာင္ တခ်ဳိ႕ကို ေသတၱာႏွစ္လံုးထဲ ေျပာင္း ထည့္၊ ဒီဘက္အိမ္မွာသံုး၊ ခြင့္ရက္ေစ့လုိ႔ျပန္ရင္ ေသတၱာႏွစ္လံုးထဲမွာ ကိုယ္နဲ႔မကြာ လိုအပ္တဲ့ အသံုးအေဆာင္ေတြျပန္ထည့္ၿပီး ျပန္သယ္သြားရဦးမယ္။

ကြၽန္မရဲ႕ အေဝးက အိမ္ေလးမွာ အဝတ္ဗီရိုႀကီးေတြ၊ မွန္တင္ခံု ၊ စာေရးစားပြဲ၊ စာအုပ္စင္ေတြနဲ႔ ေနသား က်ေနၿပီဆိုေပမဲ့ ေသတၱာႏွစ္လံုး အိပ္ရာတစ္ခု တည္းနဲ႔ အပန္းေျဖခြင့္ရတဲ့ အခန္းေလးေလာက္ မတြယ္တာ မိပါဘူး။ တစ္ႏွစ္တာလံုး ႏိႈးစက္ေတြနဲ႔ အလူးအလဲႏိုးထခဲ့ရတဲ့ အေဝး တစ္ေနရာက မနက္ခင္းေတြကို ခဏေလာက္ေတာ့ ေမ့ထားခ်င္ေသး တယ္ေလ။ တစ္လတာ ခိုလံႈခြင့္၊ အေမာအပန္းေျဖခြင့္အတြက္ စိတ္ေရာ ကိုယ္ပါ မနားတမ္း ႐ုန္းကန္ခဲ့ရတဲ့ ရက္စြဲေတြ၊ ျပကၡဒိန္ေတြထဲမွာ အျပည္႔။ အိမ္မဟုတ္တဲ့ ယာယီကြန္းခိုရာအရိပ္တစ္ခုကို အိမ္ထက္ ခင္တြယ္ ျမတ္ႏိုးေနရတဲ့ လက္ေတြ႕ဘဝတစ္ခုကို ခ်စ္ျခင္းေမတၱာေတြ ျပည့္ႏွက္ ေနတဲ့ အိမ္ေလးဆီ သယ္မလာရက္ဘူး။

ဒီအရိပ္ေအာက္မွာရရွိေနတဲ့ ေႏြးေထြးျခင္း၊ လံုၿခံဳျခင္းနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္းေတြကို ကြၽန္မ ဘာနဲ႔မွမလဲ ႏိုင္ေသးပါဘူး။ ငွက္ကေလးေတြ ေတးမဆိုတဲ့ ကမၻာလို႔ ကြၽန္မသတ္မွတ္ထားတဲ့ ဒုတိယအိမ္ေလးကို အထိုက္ အေလ်ာက္ ခင္တြယ္မိေပမဲ့လည္း ကြၽက္စီကြၽက္စီ ေတးဆိုေနတဲ့ ငွက္ေတြၾကားမွာ ႏိုးထခြင့္ရတဲ့ ရွားပါး အခ်ိန္ေလးကိုေတာ့ ႏွစ္သက္မိတယ္။ ႐ုတ္တရက္ အိမ္ေခါင္မိုးနဲ႔ တံစက္ၿမိတ္ၾကားမွာ ငွက္ကေလးေတြ စီခနဲေနေအာင္ ေအာ္သံၾကား လိုက္ရသလို ေမေမ့ ေအာ္သံကိုလည္း ၾကားလိုက္ရတယ္။

'သားေရ ငွက္ကေလးေတြ အသိုက္ေျပာင္းေန တာကို ၾ<ြကက္ဝင္ ဆြဲေနလားမသိ ၾ<ြကက္ေတြ ေမာင္း ထုတ္လိုက္ပါဦး'တဲ့။ အိမ္အေခ်ာ သတ္ၿပီးစီးခ်ိန္မွာ မ်က္ႏွာၾကက္ေတြ တပ္ေတာ့ ေမာင္ေလးက ငွက္ဝင္ ေပါက္ေလးကိုျပန္ပိတ္ဖို႔ ေမ့ခဲ့တာမို႔ ေခါင္မိုးနဲ႔မ်က္ ႏွာၾကက္ၾကားမွာ ငွက္ေလးေတြ မၾကာခဏ အသိုက္လာဖြဲ႕တတ္ၾကတယ္။ တစ္ဆက္ တည္းမွာပဲ တံခါးေခါက္သံတိုးတိုးေလးနဲ႔အတူ သမီးႏိုးၿပီလားလို႔ ေမး လာသံၾကားရတယ္။ အိပ္ခန္းတံခါးကို ခပ္ဖြဖြ တြန္း ဖြင့္ၿပီး အခန္းဝကေန ကြၽန္မ အိပ္ရာက ႏိုးမႏိုးဆိုတာကို ေမေမေခ်ာင္းၾကည္႔ဦးေတာ့မယ္။ အဲယားကြန္းဖြင့္ အိပ္မိတဲ့ညေတြဆို တစ္ညကို သံုးႀကိမ္ထက္မနည္း လာၾကည္႔ၿပီး အေအးလြန္ေနရင္ အဲယားကြန္းကို ပိတ္ ၿပီး ျပတင္းေပါက္ တံခါးတစ္ခ်ပ္ကို ခပ္ဟဟ ဖြင့္သြားေပးတတ္တယ္။

မနက္ေစာေစာမွာ သနပ္ခါးအေဖြးသားလိမ္းၿပီး ေစ်းသြားဖို႔ အသင့္ျဖစ္ေနတဲ့ ေမေမက အသက္ေျခာက္ဆယ့္ငါးႏွစ္ဆိုေပမဲ့ ကြၽန္မတို႔ထက္ တက္ၾ<ြကလန္း ဆန္းေနသူပါ။ ဒီေန႔ အျပင္ထြက္ဖို႔ရွိလား အိမ္မွာ ေန႔လယ္စာ စားမွာလား၊ ညစာစားမွာလားလို႔ ဝတၱရား မပ်က္ ေမးလာတဲ့ ေမေမ့ကိုသြားေတြ အားလံုးေပၚ ေအာင္သာ ၿပံဳးျပမိတယ္။ ဒါဆိုရင္ေတာ့ အိမ္မွာ ေန႔လယ္စာေရာ ညစာပါစားဖို႔ မေသခ်ာလို႔ အဓိပၸာယ္ သက္ေရာက္တယ္ေလ။

ကြၽန္မ ရွိေနတတ္တဲ့ ရက္ေတြမွာ ေမေမက ေန႔တိုင္းလိုလို ေစ်းသြားၿပီး ဖြယ္ဖြယ္ရာရာ ဟင္းလ်ာေတြ စီမံေပးတတ္တယ္။ အသား၊ ငါး၊ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္စားရေအာင္ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္နဲ႔ ေစ်းဝယ္ခ်က္ျပဳတ္ရျခင္းအေပၚ ဘယ္တုန္း ကမွ ေမေမ မျငဴစူခဲ့ရွာဘူး။ ကြၽန္မ အေဝးကို ျပန္ေရာက္သြားရင္ေတာ့ ေမေမက ေစ်းကို ရက္ျခား ဆိုသလိုသာ သြားတတ္တာပါ။ ကြၽန္မကိုယ္တိုင္ေမ့ထားခ်င္တဲ့ ဒုတိယအိမ္ ေလးမွာေတာ့ အရာရာ ကိုယ္ထူကိုယ္ထလုပ္ရတယ္။ ထမင္းခ်က္ ၊ အဝတ္္ေလွ်ာ္၊ မီးပူတိုက္၊ ေစ်းဝယ္၊ သန္႔ရွင္း ေရး၊ သာေရး ၊ နာေရး၊ လူမႈေရးေတြကို အလုပ္တစ္ဖက္နဲ႔ အဆင္ေျပသလို စီမံရတယ္။ ေရခဲေသတၱာထဲမွာ ရက္ေပါင္းမ်ားစြာ ေအးခဲထားတဲ့ အသားငါး၊ ဟင္းသီး ဟင္းရြက္ေတြနဲ႔ ေန႔စဥ္ စားေရးေသာက္ေရးကို ေျဖ ရွင္းရတယ္။ အဝတ္ေလွ်ာ္စက္ထဲမွာ အဝတ္ေတြ ထည္႔ေလွ်ာ္ရတာ လြယ္သေလာက္ မီးပူတိုက္ရတာ မလြယ္လွဘူး။ ႐ုံးအဝတ္အစားေတြကို သပ္သပ္ရပ္ရပ္ ျဖစ္ေအာင္ ဒီအလုပ္ေတြကို မလုပ္ခ်င္လည္း လုပ္ရတယ္။ ကိုယ္တိုင္ထူမွ ကိုယ္တိုင္ ထမွ ခရီးေရာက္မွာေလ။ေမေမေစ်းထြက္သြားၿပီး မၾကာခင္မွာ အိမ္အကူေခၚ ထားတဲ့ ေကာင္မေလးက မုန္႔ဟင္းခါး ၊ အုန္းႏို႔ေခါက္ဆြဲ၊ အသုပ္စံု၊ အေၾကာ္စံုေတြနဲ႔ အိမ္ကို ျပန္ေရာက္လာၿပီး ကြၽန္မအတြက္ မနက္စာျပင္ေပးတတ္တယ္။ ေမေမ ကိုယ္တိုင္က ေပါင္မုန္႔မီးကင္၊ ေထာပတ္သုတ္နဲ႔ ႏြားႏို႔ပူပူကို ရံဖန္ရံခါ စားတတ္ေပမဲ့ ဧည္႔သည္ျဖစ္တဲ့ ကြၽန္မကိုေတာ့ အိမ္ကိုလာနားတဲ့ အခိုက္အတန္႔မွာ အေနာက္တိုင္းစာ ဆီဦးေထာပတ္ေတြ မေကြၽးဘဲ ကြၽန္မႏွစ္သက္တဲ့ ေစ်းတန္းထဲက မုန္႔မ်ဳိးစံုကို မ႐ိုး ရေအာင္ စီစဥ္ေပးတတ္တယ္။ သမီးက ဟိုမွာ ေပါင္မုန္႔ ေတြ၊ ၾကက္ဥေတြ မုန္းေအာင္စားေနရတာဆိုေတာ့ ဒီေရာက္ရင္ ဘယ္စားခ်င္ေတာ့မလဲေနာ္လို႔ တစ္ ေယာက္တည္းေျပာ၊ တစ္ေယာက္တည္း ေျဖရွင္းခ်က္ ထုတ္ၿပီး ကြၽန္မေရာက္ေနတဲ့ တစ္လလံုး အိမ္က မိသားစုေတြ ေစ်းထဲက မုန္႔ဟင္းခါး၊ အုန္းႏို႔ေခါက္ဆြဲ၊ အသုပ္စံု၊ အေၾကာ္စံု၊ ေကာက္ညႇင္းေပါင္း၊ ဘိန္းမုန္႔ ေတြကို မ႐ိုးေအာင္စားရတတ္တယ္။

ေမေမေစ်းသြားေနတုန္းမွာ ဧည္႔ခန္းကို ကြၽန္မ တံျမက္ စည္းလွည္းရတယ္။ အဝါႏုေရာင္ လႊမ္းၿခံဳထားတဲ့ ဧည္႔ခန္းေလးက အိမ္တစ္အိမ္မွာ အမွန္တကယ္လိုအပ္ တဲ့ ေႏြးေထြးျခင္း အေငြ႕အသက္ေတြကို ျဖန္႔ၾကက္ ေပးထားတယ္။ မီးဖိုထဲဝင္ၾကည္႔ေတာ့ ေနာက္ထပ္ ဘာဆိုဘာမွ ရွင္းလင္းဖို႔မလိုေအာင္ ညစာစားၿပီးက တည္းက အားလံုးကို ရွင္းလင္းေဆးေၾကာထားတာမို႔ မီးဖိုခန္းက သပ္ရပ္ သန္႔ရွင္းေနပါတယ္။ အေပၚထပ္တက္ၿပီး ဧည္႔ခန္းက်ယ္ႀကီးကို တံျမက္ စည္းလွည္း၊ တစ္ဆက္တည္းဆိုသလို ဝရန္တာကေန ျမင္ရသေလာက္ ျမင္ကြင္းေတြကို ေငးေမာၾကည္႔မိေတာ့ ကြန္ကရစ္ လမ္းမတစ္ေလွ်ာက္လံုး သစ္ရိပ္ေတြနဲ႔ ပကတိ ေအးခ်မ္းေနတာကို ေတြ႕ရတယ္။ အိမ္ေရွ႕ မ်က္ႏွာစာမွာ လူေနအိမ္ေျခမရွိဘဲ ေရစီးေနဆဲျဖစ္တဲ့ ႐ိုးေလးတစ္ခုရွိတယ္။ ႐ုိးတစ္ေလွ်ာက္မွာေတာ့ သစ္ပင္ ဝါးပင္ႀကီးေတြက စီစီရီရီေပါ့။

ၿခံထဲကိုဆင္းၿပီး ျခံေရွ႕က ပန္းေတြ စိုက္ထားတဲ့ အုတ္ေဘာင္ေတြကို သံပန္းတံခါးကေန တစ္ဆင့္ၾကည္႔ မိေတာ့ ေထြေထြထူးထူး ရွင္းလင္းစရာမလိုေသးတာ ကို ေတြ႕ရတယ္။ မီးခိုးေရာင္နဲ႔ အျဖဴေရာင္သုတ္ထား တဲ့ ဒန္းေလးကေတာ့ ၿခံရဲ႕ ေထာင့္တစ္ေနရာမွာ တိတ္ တိတ္ဆိတ္ဆိတ္ သူ႔သခင္မကို မဝံ႔မရဲ ေမွ်ာ္ေနပံုရ တယ္။ အိမ္ေဘးမွာေတာ့ စင္ေလးနဲ႔ တင္ထားတဲ့ သစ္ခြပင္ တခ်ဳိ႕နဲ႔ တိုက္ေဘးကပ္ရက္က အုတ္ေဘာင္ ေလးမွာ စိုက္ထားတဲ့ စားပင္ေလးေတြကို ေတြ႕ရတယ္။ င႐ုတ္သီးစိမ္း၊ ခ်ဥ္ေပါင္ပင္၊ ပူဒီနာပင္ေလးေတြက အုတ္ေဘာင္ေလးထဲမွာ စီစီရီရီပါပဲ။

ျခံပတ္ပတ္လည္မွာ အရိပ္ရပင္ေတြစိုက္ဖို႔ ေနရာ မေလာက္ငွတာေၾကာင့္ ျခံေရွ႕က အုတ္ေဘာင္ တစ္ ဖက္တစ္ခ်က္မွာသရက္ပင္ ႏွစ္ပင္စီစိုက္ထားတယ္။ ဒီသရက္သီးေတြက တစ္ခါတုန္းက ကြၽန္မကိုယ္တိုင္ ရွမ္းျပည္က သယ္လာတဲ့ စိန္တစ္လံုးေတြ။ ေမေမက သရက္ေစ့ေလးကေန အပင္ျဖစ္လာေအာင္ စိတ္ ရွည္လက္ရွည္ ပ်ဳိးခဲ့တာမို႔ ခဏေလးနဲ႔ အသီးသီးသလို အရသာကလည္း ခ်ဳိခ်ဳိေမႊးေမႊးေလး။ အိမ္ရဲ႕မ်က္ႏွာစာ တန္း မွာ လူေနအိမ္ေျခေတြမရွိေတာ့ သစ္ပင္ႀကီးေတြ ကို စိတ္တိုင္းက် စိုက္ခြင့္ရၾကတာေပါ့။ ကြၽန္မတို႔ အိမ္ေရွ႕ တည္႔တည႔္မွာ ဝါး႐ုံႀကီးသံုး႐ုံ အတန္းလိုက္ ရွိေနသလို ဝါး႐ုံပင္ေအာက္နားမွာ ဝါးေလးေတြနဲ႔ ႐ိုက္ထားတဲ့ ခံုတန္းေလးရွိပါတယ္။

ဝါးပင္ေတြရဲ႕ သက္တမ္းက ကြၽန္မတို႔နဲ႔ မတိမ္း မယိမ္းလို႔ ေဖေဖေျပာခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဝါးပင္ေလးေတြကို တယုတယပ်ဳိးခဲ့တဲ့ ေဖေဖမရွိေတာ့ေပမဲ့ ေဖေဖ့ ဝါးပင္ရိပ္ကို ခိုခဲ့သူတိုင္း ဝါးပင္ေတြနဲ႔အတူ ေဖေဖ့ကို တသသ မွတ္မိေနတတ္ပါတယ္။ ဒီဝါးပင္ေတြက ေႏြ ရာသီဆို သိပ္အဖိုးတန္တာ သမီးရဲ႕လို႔ ေဖေဖ တဖြဖြေျပာ ခဲ့ဖူးတယ္။ ငယ္ငယ္တုန္းက ဝါးပင္ေတြရဲ႕ တန္ဖိုးကို သိပ္နားမလည္ေပမဲ့ နားလည္ရမယ့္ အခ်ိန္ေရာက္ ေတာ့ အလိုလိုသိလာရတာပါပဲ။ မီးပ်က္လို႔ ေလေအးစက္၊ ပန္ကာေတြ မကူႏိုင္တဲ့ ေန႔လယ္ခင္းေတြဆို ဝါးရြက္ေတြ ၾကား ေလတိုးသံကိုနားေထာင္ရင္း ဝါး႐ုံေအာက္မွာ အရိပ္ခိုရင္း မိသားစုလိုက္ ေလညႇင္းခံၾက၊ ထုိင္ၾကတယ္။ ဝါးလံုး ေလးေလးလံုးနဲ႔ ႐ုိက္ထားတဲ့ ခံုတန္းလ်ားေလးမွာ ထိုင္ၿပီး အိမ္ဘက္ကိုေငးေမာရင္း အတိတ္ရဲ႕ အရိပ္ ေတြကို ျပန္ေဖာ္မိၾကတယ္။ ဒီတိုက္ေလးျပန္မေဆာက္ ခင္တုန္းက ဒီေျမေနရာေလးမွာ ဘိုးဘြားေတြ ေဆြမ်ဳိး ေတြနဲ႔စည္ကားခဲ့ဖူးတဲ့ ပ်ဥ္ကာ၊ သြပ္မိုး၊ ပ်ဥ္ေထာင္ အိမ္ႀကီးတစ္လံုး ရွိခဲ့ဖူးတယ္။ အဘိုးေရာ၊ အဘြားပါ ဒီအိမ္ေလးမွာ ေခါင္းခ်ခဲ့ၾကတာေပါ့။

ေဆးအစိမ္းေရာင္နဲ႔ အဝါေရာင္ေရာစပ္ၿပီး သုတ္ထားတဲ့့ ႏွစ္ထပ္တိုက္ပုပုေလးကို ေဆာက္ၿပီးၿပီး ခ်င္း လြန္ခဲ့တဲ့ သံုးႏွစ္တုန္းက ေခ်ာကလက္ေရာင္နဲ႔ ပန္းေရာင္ေလးစပ္ပီး သုတ္ခဲ့ဖူးတာ။ ၿခံတံခါးကိုလည္း အျဖဴေရာင္ေလးသုတ္ခဲ့တာ အမွတ္ရမိတယ္။ အခ်ိန္ ၾကာလာေတာ့ မိုးဒဏ္ ေလဒဏ္ေၾကာင့္ အိမ္က ေဆး အေရာင္ေတြ၊ ၿခံတံခါးက ေဆးအေရာင္ေတြ ပ်က္စီး လာတယ္။ အခုေတာ့ မျဖစ္မေန ေဆးျပန္သုတ္ရတာမို႔ ေမာင္ေလးက သူ႔စိတ္ႀကိဳက္ အေရာင္ေတြစပ္ၿပီး တိုက္ေလးကို အေရာင္ေျပာင္းထားျပန္တယ္။ ကိုယ္တိုင္ က စိတ္ကူးယဥ္ၿပီး အေရာင္ႏုႏုေလးေတြကို ႏွစ္သက္ သူ ကဗ်ာဆန္ခ်င္သူမို႔ ကြၽန္မေရြးမိတဲ့ အေရာင္ေတြက ရာသီဥတုဒဏ္ကို ၾကာၾကာမခံႏိုင္တာ ေသခ်ာတာ ေပါ့။

ကိုယ္တိုင္က အေဝးကေန ညႊန္ၾကားရသူမို႔ အိမ္ ကို ေဆးေရာင္ေျပာင္းဖို႔ဆိုလာခ်ိန္မွာ အင္တာနက္ေပၚ မွာ ေတြ႕သမွ် အိမ္ အတြင္းပိုင္း ၊ အျပင္ပိုင္း အျပင္အဆင္ ေတြကိုရွာေဖြၿပီး ေမာင္ေလးကို ပို႔ေပးရတယ္။ ေမာင္ေလး က အနီးစပ္ဆံုးအေရာင္ေတြ ရွာေဖြၿပီး အေရာင္ ေျပာင္းထားေပးရွာတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဒီအိမ္ေလးကို စေဆာက္ကတည္းက ကြၽန္မက အေဝးကေန လမ္းညႊန္ ေပးခဲ့ရတယ္။ ေမာင္ေလးက အနီးကပ္ႀကီးၾကပ္ၿပီး သူ႔လက္၊ သူ႔ေျခ ၊ သူ႔သေဘာနဲ႔ေဆာက္ခဲ့ၿပီး လိုအပ္တာ ေတြကို ကြၽန္မကို လွမ္းေျပာတတ္တယ္။ အိမ္အတြင္း အျပင္ အေသးစိတ္ကို ကြၽန္မစိတ္တိုင္းက် မြမ္းမံ ေပးထားတယ္။

အိမ္ေဆာက္ဖို႔ ေျမရွင္းခ်ိန္ကစလို႔ အတြင္းပိုင္း က လိုအပ္ခ်က္ေတြ အကုန္ျပည္႔မီဖို႔ အခ်ိန္သံုးႏွစ္ ေလာက္ေစာင့္ခဲ့ရတယ္။ သံုးႏွစ္တာ ကာလအတြင္း အိမ္တစ္လံုး သ႐ုပ္ပီျပင္ဖို႔ ကြၽန္မ နားမလည္ခဲ့တဲ့ အသိ ပညာေတြ အမ်ားႀကီး ဆည္းပူးလိုက္ရတယ္္။ ကြၽန္မ ငါးႏွစ္ထက္မနည္း အလုပ္လုပ္ၿပီး စုေဆာင္းထားတဲ့ ေခြၽးႏွဲ စာေတြ အကုန္လံုးကို တရင္း တႏွီးျမႇဳပ္ႏွံခဲ့ရတယ္။ ဒီအိမ္ေလးထဲမွာ ကြၽန္မရဲ႕ ေခြၽးစက္ေတြနဲ႔ လုပ္အားခေတြ တစိမ့္စိမ့္ေပ်ာ္ဝင္ ေန ခဲ့တာ အခုခ်ိန္အထိလို႔ ဆိုလို႔ရပါတယ္။ အလုပ္ခြင္ထဲ က သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္က ေျပာဖူးတယ္။ နင္အိမ္တစ္လံုး ေဆာက္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ စိတ္တိုင္းက် မြမ္းမံဖို႔ေရာ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းဖို႔ေရာ ဘာေရာ နင့္ဘဝတစ္ဝက္နီးပါးေမာရလိမ့္မယ္တဲ့။

သူေျပာသလိုအထိုက္အေလ်ာက္ ေမာခဲ့ရေပမဲ့ အိမ္ေလးအၾကမ္းထည္ၿပီးဆံုးတဲ့ အခ်ိန္ကစလို႔ အခုခ်ိန္ထိ အိမ္ေလးကိုတစိမ့္စိမ့္ၾကည္႔ရင္း ပီတိျဖစ္ခဲ့ရတာကိုေတာ့ မျငင္းႏုိင္ပါဘူး။ ကြၽန္မ စိတ္တိုင္းက် ဖန္တီး ထားတဲ့ အိမ္ေလးမွာ ေမေမရယ္၊ ေမာင္ႏွမေတြ ရယ္၊ ဧည္႔သည္တစ္ေယာက္လို ရံဖန္ရံခါ ေပၚလာတတ္ တဲ့ ကြၽန္မရယ္ တစ္သက္လံုး ေနသြားလိုတဲ့ ဆႏၵတစ္ခုက ေတာ့ ရင္ထဲမွာ ရွိေနဆဲပါ။ ေလေအးေပးစက္က အေငြ႔အသက္ေတြနဲ႔ အၿမဲလိုလို ေအးခဲေနတတ္တဲ့ ဒုတိယအိမ္ေလး တစ္လံုးကေတာ့ တစ္ႏွစ္မွာတစ္လေလာက္ ေပ်ာက္သြားတတ္တဲ့ ကြၽန္မကို တိတ္တိတ္ဆိတ္ဆိတ္ ေစာင့္ ေမွ်ာ္ေနရွာေရာ့မယ္။ သံေယာဇဥ္မ်ားတတ္သူမို႔ အေဝး က အိမ္ေလးကိုေရာ ကြၽန္မအၿမဲတမ္းေနလိုတဲ့ ဆႏၵရွိတဲ့ အိမ္ေလးကိုေရာ သံေယာဇဥ္တြယ္ရပါတယ္။

ႏိႈးစက္သံုးခုေလာက္နဲ႔ ကမန္းကတန္းႏိုးထ၊ မနက္ေစာေစာေလးနာရီမွာ ေရခ်ိဳးခန္းထဲမွာ ေရေတြ တဝုန္းဝုန္းေလာင္းခ်ဳိး ၊ ညကတည္းက ျပင္ဆင္ထားတဲ့ အဝတ္အစားေတြ ေကာက္ဝတ္၊ ေရခဲေသတၱာထဲက ထမင္းဘူးေတြ ဝုန္းဒုိင္းက်ဲ ဆြဲထုတ္ၿပီး ငါးနာရီတိတိမွာ အိပ္ခန္းတံခါးပိတ္လို႔ အလုပ္ဝင္ဖို႔ အသင့္ျဖစ္ေနတဲ့ ေန႔ရက္ေပါင္းမ်ားစြာဟာ ကြၽန္မအတြက္ အမွတ္တရ ေပါင္းမ်ားစြာနဲ႔ ျပည္႔ႏွက္ေနခဲ့ပါ တယ္။နာမက်န္းတဲ့ ကြၽန္မ၊ ေပ်ာ္ရႊင္လန္းဆန္းတဲ့ ကြၽန္မ၊ ပင္ပန္းႏြမ္းလ်ေနတဲ့ ကြၽန္မ၊ တက္ၾ<ြကလန္းဆန္းေနတဲ့ ကြၽန္မ၊ မ်က္ရည္မ်ားေတြေတြ စီးက်ေနတဲ့ ကြၽန္မ၊ ေဒါသတႀကီးေအာ္ဟစ္ေပါက္ကြဲေနတဲ့ ကြၽန္မ စတဲ့ ခံစားခ်က္ေပါင္းမ်ားစြာနဲ႔ ကြၽန္မတစ္ေယာက္တည္း ဒုတိယအိမ္ ေလးထဲမွာ ဆယ္စုႏွစ္ တစ္စုနီးပါး ႐ုန္း ကန္ေနရဆဲပါပဲ။ ဒုတိယေနရာ ယာယီ အိမ္ေလးေတြမွာ ဘဝတူ အိမ္ေဝးမိတ္ေဆြ ေတြကို မိသားစုေတြထက္ ပိုခင္တြယ္ ပိုအားကိုးရတာ ဘဝအေတြ႕အႀကံဳသစ္တစ္ခု လိုေပါ့။ ရင္ဘတ္ေတြဖြင့္ျပ မ်က္ရည္ေတြေတြက်ေနၾက သူေတြၾကား ဟန္ေဆာင္ၿပံဳးေလး ၿပံဳးတတ္ရင္ပဲ ဒဏ္ရာ မဲ့ လူသားတစ္ေယာက္ ဟီး႐ုိးတစ္ေယာက္ျဖစ္ေန ခဲ့တယ္။

ကြၽန္မလုပ္ေနရတဲ့ အလုပ္ကလည္း ဝန္ထမ္းေတြ အမ်ားႀကီးနဲ႔ ထိေတြ႕ၿပီး အေရးကိစၥေပါင္းစံုကို တာဝန္ ယူ ေျဖရွင္းေပးရတဲ့အလုပ္။ အိမ္လို႔တဖြဖြ ရြတ္…. မိသားစုကိစၥ လို႔ ေခါင္းစဥ္တပ္ၿပီး အေျပးအလႊား လာ ေတြ႕… ငါ့ေမေမ ငါ့ေဖေဖ အေရးအေပၚ အေျခအေနမွာေလ ဆိုလာသူေတြရဲ႕ မ်က္ရည္စေတြၾကားမွာ လိုက္ပါစီးေမ်ာရင္း ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ေမ့ေလ်ာ့ေနတဲ့ ေက်ာက္ ႐ုပ္တစ္႐ုပ္လိုျဖစ္ေနခဲ့ရတယ္။ အိမ္ေဝးငွက္ေတြက သင္ေပးၾကတဲ့ အိမ္ရဲ႕ အေရးပါမႈ၊ မိသားစုရဲ႕ ႀကီးျမတ္မႈေတြ တန္ဖိုးေတြကို အနီးကပ္ဆံုးေတြ႔ျမင္ခံစားေနရေပမဲ့ ဆႏၵရွိတဲ့ အိမ္ကေလးဆီအၿပီး မျပန္ႏိုင္ေသးသူေတြထဲမွာ ကြၽန္မ လည္းပါဝင္ေနဆဲပါ။ အေဝးက အိမ္ေလးရယ္၊ ကြၽန္မ အိပ္မက္ေတြနဲ႔ ရင္းႏွီးတည္ေဆာက္ခဲ့တဲ့ အိမ္ကေလးရယ္၊ မတူညီနဲ႔ ေနရာႏွစ္ခုက မတူညီတဲ့ ဘဝရဲ႕ ရသ ေတြေပးတယ္ဆိုေပမဲ့ ေက်းငွက္ေလးေတြရဲ႕ ေတး ဆိုသံနဲ႔ႏိုးထရတဲ့ မနက္ခင္းေတြကိုသာ ပိုလို႔ လြမ္းဆြတ္တသရပါတယ္။

ကြၽန္ေတာ္တို႔မွာ အိမ္ေလးေတြရွိေနတယ္။ ဒါေပမဲ့ အိမ္ထဲမွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ မရွိႏိုင္ခဲ့ဘူးလို႔ ဆိုလာသူ သူငယ္ခ်င္းမ်ားစြာကို ထပ္တူထပ္မွ် စာနာမိရတယ္။ အိမ္တစ္လံုးရဲ႕ တန္ဖိုးကို အိမ္ေဆာက္ဖူးသူေတြသာ သိႏိုင္မွာပါ။ အိမ္တစ္လံုးရဲ႕ ေႏြးေထြးမႈကိုေတာ့ အိမ္ ေပ်ာက္ဖူးသူေတြသာ သိႏုိင္မွာပါ။ ကြၽန္မက အိမ္ ေဆာက္ဖူးသူလည္း ျဖစ္သလို အိမ္ေပ်ာက္ေနဆဲ သာမန္ မိန္းမတစ္ေယာက္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ငွက္ကေလးေတြ ေတးသီသံနဲ႔ ႏိုးထၿပီးရင္ တိတ္ဆိတ္ေအးစက္ေနတဲ့ ကမၻာေလး တစ္ခုထဲမွာ အခ်ိန္အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိ က်င္လည္ ေပ်ာ္ ေမြ႕ရဦးမွာပါပဲ။ ေႏြးေထြးတဲ့ အသိုက္အၿမံဳေလးမွာ ေခတၱခဏ အားေမြး ၿပီး ေတာင္ပံေတြ ျဖန္႔ၾကက္ၿပီး ခရီးဆက္ ႏွင္ရပါဦးမယ္။ ပစၥဳပၸန္အိမ္နဲ႔ အနာဂတ္အိပ္မက္ အိမ္ေတြၾကား အႀကိမ္ႀကိမ္ ကူးလူး ပ်ံသန္းရပါဦးမယ္။ ကြၽန္မရဲ႕ ခရီးဆံုးပန္းတိုင္ကေတာ့ ေႏြးေထြး တဲ့ အရိပ္ေတြနဲ႔ ျပည္႔ႏွက္ေနတဲ့ အစိမ္း ေရာင္အိမ္ကေလးထဲက အဝါေရာင္ေဖ်ာ့ ေဖ်ာ့ အိပ္ခန္းေလးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ႏွင္း ( မာယာ)

Go to top