Photographer Kyaw Win Hlaing Sar

ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ေရေျမေတာေတာင္ ႐ႈေမွ်ာ္ခင္းေတြကို အႏုပညာေျမာက္စြာ မွတ္တမ္းတင္ေနတဲ့ ဓာတ္ပံုဆရာတစ္ဦးနဲ႔ ေတြ႕ဆံုျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ သူကေတာ့ ဓာတ္ပံုေက်ာ္ဝင္းလိႈင္ (YUC) ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဓာတ္ပံု အႏု ပညာနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ဆုတံဆိပ္ေပါင္း ၂ဝဝ ေက်ာ္ရရွိထားၿပီး Asia Geographic Magazine ကျပဳလုပ္တဲ့ international Photo Contest ၿပိဳင္ပြဲမွာလည္း ႏွစ္ႀကိမ္တိုင္တိုင္ ဆုရရွိထားသူျဖစ္ပါတယ္။ ကို ယ္ပိုင္ဓာတ္ပံုသင္တန္းကိုလည္း ဖြင့္လွစ္ ထားတဲ့ ဓာတ္ပံုဆရာတစ္ဦးပါ။ သူနဲ႔ေျပာျဖစ္ခဲ့တာေတြက . . .

 


အခုလို ဓာတ္ပံုဆရာတစ္ေယာက္ရဲ႔ ဘဝကိုခံယူဖို့အတြက္ ဘယ္လိုေတြ အစပ်ဳိးခဲ႕တယ္ဆိုတာ အရင္ဦးဆံုးသိပါရေစ။

ကြၽန္ေတာ့္ေမြးရပ္ဇာတိက မႏၲေလးတိုင္းေဒသႀကီး၊ အမရပူရၿမိဳ႕နယ္၊ မံုေတာေက်းရြာကပါ။ အဲဒီကေန ကြၽန္ေတာ္ ၈ တန္းစာေမးပြဲေအာင္ၿပီးခ်ိန္မွာ ဒီဓာတ္ပံု အႏုပညာကို မ်ဳိးေစ့ခ်ေပးခဲ့တဲ့ ဆရာမန္းတကၠသိုလ္ ဦးေနမ်ဳိးဝင္း (႐ႈတိုင္းယဥ္ပံုရိပ္ဘဏ္)ရဲ႕ ေက်းဇူးနဲ႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကိုစတင္ၿပီး အေျခခ်ခဲ့ပါတယ္။ ၁၉၉၆ မွာ ဓာတ္ပံုနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ အေျခခံနည္းစနစ္ေတြကို ကြၽန္ေတာ့္ရဲ႕လက္ဦးဆရာက စတင္ သင္ၾကားေပးခဲ့ပါတယ္။ ေႏြရာသီေက်ာင္းပိတ္ရက္ေတြမွာေပါ့။ အဲဒီလို ေလ့လာရင္းနဲ႔ ၁၉၉၇၊ ၁၉၉၈ မွာ ဓာတ္ပံုပညာသင္ယူမႈကို ခဏျပန္နားပါတယ္။ ၁၉၉၈ ကြၽန္ေတာ္ ၁ဝ တန္းေျဖၿပီးေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ဆရာ့ရဲ႕ သင္ၾကားေပးမႈနဲ႔ ဒီဓာတ္ပံုေလာကထဲကို တစိုက္မတ္မတ္ လုပ္ကိုင္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဆရာ့ရဲ႕ သင္ၾကားေပးမႈေတြၿပီးတဲ့ေနာက္ ၂ဝဝဝ ျပည့္ႏွစ္မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံဓာတ္ပံုအသင္းကေန ဖြင့္လွစ္တဲ့ အေျခခံ ဓာတ္ပံုပညာသင္တန္းအမွတ္စဥ္ ၂၉ ကို တက္ေရာက္ၿပီး ဆက္လက္ပညာဆည္းပူးခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီကေနမွတစ္ဆင့္ ၂ဝဝ၃ ခုႏွစ္မွာ ဆရာတကၠသိုလ္ ဦးစိုးဝင္းဖြင့္လွစ္တဲ့ အဆင့္ျမင့္ဓာတ္ပံုပညာသင္တန္းကို ဆက္လက္ဆည္းပူးခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီလိုဆရာေတြ ရဲ႕ သင္ၾကားျပသမႈရယ္၊ လုပ္ငန္းပိုင္းဆိုင္ရာ အေတြ႕အႀကံဳေတြနဲ႔ ေပါင္းစပ္ၿပီးေတာ့ရယ္ ဓာတ္ပံုပညာလုပ္ငန္းကို ဆက္လက္လုပ္ကိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီၾကားထဲ မွာလည္း အခါအားေလ်ာ္စြာ ႏိုင္ငံရပ္ျခားကလာေရာက္ ဖြင့္လွစ္တဲ့ ဓာတ္ပံုပညာနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ workshop ေတြကို အလ်ဥ္းသင့္သလိုတက္ေရာက္ၿပီး ေလ့လာဆည္းပူးပါတယ္။ ဒီေန႔အခ်ိန္ထိလည္း ဒီဓာတ္ပံုအႏုပညာလုပ္ငန္းကိုပဲ ကြၽန္ေတာ့္ရဲ႕Business လုပ္ငန္းတစ္ခုအေနနဲ႔ ဆက္လက္လုပ္ကိုင္ေနပါတယ္။

ဓာတ္ပံုပညာနဲ့ပတ္သက္ၿပီး ျပည္ပမွာသြားတက္ ခဲ႕တဲ႕သင္တန္းေတြေရာ ရွိပါသလား။

ျပည္ပမွာ သင္တန္းသြားတက္ခဲ့တာမ်ဳိးေတာ့ မရွိပါဘူးခင္ဗ်ာ။ ႏိုင္ငံတကာကေန ဒီမွာလာဖြင့္တဲ့ workshop ေတြေတာ့ တက္ပါတယ္။

ဓာတ္ပံုပညာကို business တစ္ခုအေနနဲ့လည္းလုပ္ေနသူဆိုေတာ႕ လက္ရွိလုပ္ကိုင္ျဖစ္ေနတာေတြကိုလည္း သိပါရေစရွင္။

ဟုတ္ကဲ့။ ကြၽန္ေတာ့္ရဲ႕ ပံုမွန္ business ကေတာ့ အစားအေသာက္ပံုေတြ႐ိုက္တယ္။ ဟိုတယ္ေၾကာ္ျငာ၊ ဟိုတယ္ Decoration ေတြ႐ိုက္တယ္။ ေနာက္ Landscape လို႔ေခၚတဲ့ ဒီျမန္မာျပည္အႏွံ႔႐ႈခင္းေတြ၊ ျမန္မာ့ Culture ေတြ၊ ပြဲေတာ္ေတြကို မွတ္တမ္းတင္တယ္။ Calendar ေတြထုတ္တယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ကြၽန္ေတာ့္ရဲ႕ သီးသန္႔ကိုယ္ပိုင္ျဖစ္တဲ့ ဓာတ္ပံုအႏုပညာသင္တန္းကိုလည္း ကိုယ္ပိုင္ Private သင္တန္း အေနနဲ႔ လက္ရွိသင္တန္းေပးေနပါတယ္။

ဟုတ္ကဲ႕။ ဆုေတြလည္း အမ်ားႀကီးရထားတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ဆုေတြနဲ့ပတ္သက္ၿပီးေတာ႕လည္း ေျပာျပေပးပါဦး။ အမွတ္တရျဖစ္ၿပီး စိတ္လႈပ္ရွားခဲ႕ ရတဲ့ ဆုေတြအေၾကာင္းေလး ေျပာျပေပးပါ။

ဆုကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ထင္တယ္ဆုအေရအတြက္ ၂ဝဝ ေက်ာ္ေလာက္ရွိပါတယ္။ စိတ္လႈပ္ရွားခဲ့ရတဲ့ ဆုေတြလည္း ရွိခဲ့ပါတယ္။ ၂ဝဝဝ ျပည့္ႏွစ္မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံ ဓာတ္ပံုအသင္းမွာ အေျခခံဓာတ္ပံု ပညာသင္တန္း ကိုတက္ခဲ့တယ္။ သင္တန္းသားဘဝမွာလည္း ဆုေတြရခဲ့ပါတယ္။ ပိုၿပီး အေလးထားၿပီး ၿပိဳင္ရတဲ့ပြဲက အႀကီး တန္းလို႔ ေခၚတာေပါ့၊ ျမန္မာႏိုင္ငံဓာတ္ပံုအသင္းမွာ လစဥ္ၿပိဳင္ရတဲ့ပြဲေတြရွိပါတယ္။ အဲဒီ လိုၿပိဳင္ရတဲ့ပြဲေတြမွာ တံခြန္စိုက္ဒိုင္းဆုကို ၃ ႀကိမ္ရရွိခဲ့ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ၂ဝဝ၆ ခုႏွစ္မွာ အထက္ျမန္မာျပည္ ဓာတ္ပံုအသင္းကက်င္းပတဲ့ ႏွစ္ပတ္လည္ဓာတ္ပံုၿပိဳင္ပြဲမွာ The Best Photographer of The Year ဆုကို ကြၽန္ေတာ္ ရရွိခဲ့ပါတယ္။ ၂ဝဝ၇ မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံဓာတ္ပံု အသင္းကေနက်င္းပတဲ့ ႏွစ္ပတ္လည္ဓာတ္ပံုၿပိဳင္ပြဲမွာ The Best Photographer of the Year ဆုကို ဒုတိယတစ္ႀကိမ္ထပ္မံရရွိခဲ့ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ၂ဝဝ၉ ခုႏွစ္မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံဓာတ္ပံုအသင္းက က်င္းပတဲ့ တစ္ႏိုင္ငံလံုးဓာတ္ပံုၿပိဳင္ပြဲမွာ The Best Photographer of the Year ကို ၃ ႀကိမ္ေျမာက္ရရွိခဲ့ပါတယ္။ ၂ဝ၁၁၊ ၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္ ဝန္းက်င္မွာ မႏၲေလးဓာတ္ပံုအသင္းကေနက်င္းပတဲ့ ႏွစ္ပတ္လည္ဓာတ္ပံုၿပိဳင္ပြဲမွာလည္း The Best Photographer of the Year ဆုကို ၄ ႀကိမ္ ေျမာက္ရရွိခဲ့ပါတယ္။ ၾကားထဲမွာလည္း အမွတ္တရဆုေတြ အမ်ားႀကီးရွိခဲ့ပါတယ္။ ၂ဝ၁၄ မွာေတာ့ Asia Geographic Magazine ကေန က်င္းပတဲ့ international Photo Contest မွာ Grand Prize ဆုကို ရွိခဲ့ပါတယ္။ လက္ရွိ ၂ဝ၁၅ မွာလည္း Asia Geopraphic
Magazine ကေနက်င္းပတဲ့ Architecture and Landscape က႑မွာလည္း First Prize ရရွိခဲ့ပါတယ္။

Asia Geographic Magazine ကေနလုပ္တဲ႕ ၿပိဳင္ပြဲေတြမွာ ဝင္ၿပိဳင္ျဖစ္ခဲ႕တဲ႕အေၾကာင္းေလးကိုလည္း ေျပာျပေပးေစခ်င္ပါတယ္။

ဒီၿပိဳင္ပြဲက International Photo Contest ပါပဲ။ အရင္ႏွစ္ပိုင္းကာလေတြက ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာျပည္က ဓာတ္ပံုဆရာေတြအေနနဲ႔ ဒီၿပိဳင္ပြဲရွိတာသိေပမဲ့ အခက္အခဲတခ်ဳိ႕ ရွိခဲ့ပါတယ္။ ဒီၿပိဳင္ပြဲႀကီးက ဝင္ေၾကးေပးရပါတယ္။ ေရွ႕ႏွစ္ပိုင္းေတြမွာ ဝင္ေၾကးေပးဖို႔အတြက္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ေတြမွာအခက္အခဲရွိပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ေတြက်ေတာ့လည္း စင္ကာပူမွာရွိတဲ့ သူငယ္ခ်င္းေတြကေန တစ္ဆင့္ဝင္ေၾကးကို ေပးသြင္းၿပီးေတာ့ ၿပိဳင္ခဲ့တဲ့ ဓာတ္ပံုဆရာသူငယ္ခ်င္းေတြလည္း ရွိခဲ့ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔နဲ႔ အလွမ္းကြာေဝးခဲ့တဲ့အတြက္အရင္ ႏွစ္ပိုင္းေတြမွာ မၿပိဳင္ျဖစ္ခဲ့ပါဘူး။ ထူးထူးျခားျခားပဲ ၂ဝ၁၄ တုန္းက Today Media Group က Local ဓာတ္ပံုၿပိဳင္ပြဲႀကီးလုပ္ပါတယ္။ ၿပိဳင္ပြဲမွာဆုရတဲ့ ဓာတ္ပံုဆရာ ၁ဝ ဦးကို သူတို႔က ဒီပြဲႀကီးမွာ ဝင္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္ ႏိုင္ဖို႔ အစအဆံုး ကူညီေဆာင္ရြက္ေပးပါတယ္။ အဲဒီ ၂ဝ၁၄တုန္းက ကြၽန္ေတာ္ Grand Prize ဆုရခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက ဆုရတဲ့ဓာတ္ပံုဆရာ ၁ဝ ဦးက ဝင္ေၾကးမေပးရပါဘူး။ Today Media Group ကပဲ အကုန္အက်ခံၿပီး ကြၽန္ေတာ္တို႔ကို ယွဥ္ၿပိဳင္ေစခဲ့ပါတယ္။ ဒီႏွစ္မွာလည္း Today က ဒီပံ့ပိုးမႈေတြကို ဆက္လုပ္ေပမဲ့ Entery Fee ကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ကေပးရပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကအျပင္ Person တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ၿပိဳင္တယ္ဆိုရင္တစ္ပံုကို ၁ဝ ေဒၚလာေပးရပါတယ္။ Today Media Group က ပံ့ပိုးမႈနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ က ၅ ေဒၚလာပဲသြင္းရပါတယ္။ ဒီၿပိဳင္ပြဲက International Photo Contest ပါ။ ဒါေပမဲ့ ဒီမွာယွဥ္ၿပိဳင္မယ့္ ပံုရိပ္ေတြအားလံုးက အာရွတိုက္အတြင္းမွာ ႐ိုက္တဲ့ပံုေတြပဲ ျဖစ္ရပါမယ္။ Asia Geographic ျဖစ္တဲ့အတြက္ အဲဒီသတ္မွတ္ခ်က္ေတာ့ ရွိပါတယ္။

အခုလို International Photo Contest မွာ ဝင္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္ခဲ႕တယ္။ ဆုေတြလည္း ရခဲ႕တယ္။ အဲဒီလိုဝင္ၿပိဳင္ခဲ႕တဲ႕အတြက္ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႔ ဓာတ္ပံုပညာအဆင္႕အတန္းဟာ ကမၻာ့အဆင့္မီတယ္ဆိုတာ ေဖာ္ျပ လိုက္သလိုပါပဲေနာ္။ အစ္ကို့အျမင္မွာေရာ ဘယ္လိုကြာျခားခ်က္ေတြ ရွိေနေသးလဲဆိုတာ သိပါရေစ။

ကြၽန္ေတာ့္အျမင္မွာေတာ့ ကြာျခားခ်က္မရွိပါဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာျပည္က ယွဥ္ၿပိဳင္တဲ့ဓာတ္ပံုပညာရွင္ေတြ အကုန္လံုးက တကယ္ကို ပါရမီရွိၿပီး တကယ္ကို ထူးခြၽန္တဲ့ ဓာတ္ပံုဆရာေတြပါ။ ယေန႔အခ်ိန္ထိ လည္း ၿပိဳင္ပြဲအရပ္ရပ္မွာ ၾကည့္လိုက္ရင္ ျမန္မာျပည္က ဆုရတဲ့ ဓာတ္ပံုဆရာေတြဆိုတာ လက္ညႇိဳး ထိုးမလြဲပါဘူး။ အရမ္းေတာ္ပါတယ္။

Food, Decoration, Landscape ေတြကို ႐ိုက္တဲ႕ ဓာတ္ပံုဆရာတစ္ေယာက္အျဖစ္ ေရြးခ်ယ္ခဲ႕မႈကေရာ။

အဲဒါက ကြၽန္ေတာ့္ကို ပညာအေမြေပးခဲ့တဲ့ ကြၽန္ေတာ့္လက္ဦးဆရာရဲ႕ Professional Field ကို က ျမန္မာ့႐ႈခင္းအလွအပေတြ၊ ပြဲေတာ္ေတြ၊ ျမန္မာလူမ်ဳိးေတြရဲ႕ သဘာဝယဥ္ေက်းမႈေတြ ဒါေတြကို အဓိကေဖာ္ ထုတ္ၿပီး႐ိုက္တဲ့သူပါ။ ဆရာရဲ႕အရိပ္အာဝါသေအာက္မွာ ၁ဝ ႏွစ္ေက်ာ္ေနခဲ့ရတဲ့အတြက္ ဒီ flow ေတြက ကြၽန္ေတာ္တို႔ရင္ထဲမွာကိန္းေအာင္းၿပီးသား ဒါေတြကကြၽန္ေတာ္တို႔နဲ႔ ရင္းႏွီးၿပီးသား ပတ္ဝန္းက်င္ တစ္ခုျဖစ္တဲ့အတြက္ ပိုၿပီး အဆင္ေျပလိမ့္မယ္ထင္လို႔ ကြၽန္ေတာ့္အေနနဲ႔ ဒီလိုင္းကိုပဲ တစိုက္မတ္မတ္ ေရြးခ်ယ္ခဲ့တာပါ။

သဘာဝ႐ႈခင္းတစ္ခုကို ဓာတ္ပံု႐ိုက္တဲ႕အခါသဘာဝအတိုင္း႐ိုက္တာရယ္၊ အနည္းငယ္ဖန္တီးယူရတာ၊ လိုအပ္တဲ့လူ၊ ပစၥည္းစတာေတြကို ထပ္ျဖည္႕ရတာနဲ့ပတ္သက္လို့လည္း ေျပာျပေပးပါ ဦး။

အေရးအႀကီးဆံုးကေတာ့ သဘာဝေပါ့။ သဘာဝတရားႀကီမွာ တကယ္လွပေနတဲ့အခါမ်ဳိးမွာေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔အတြက္ အရမ္းအဆင္ေျပတာေပါ့။ တစ္ခါတစ္ရံမွာ ကိုယ္က ဒီအခ်ိန္၊ ဒီေနရာကို တစ္ခါပဲ ေရာက္မယ္၊ အခ်ိန္လည္းမရတဲ့အခါမ်ဳိးဆိုရင္ သဘာဝက ကိုယ့္ကိုအခြင့္အေရးမေပးတဲ့အခါမ်ဳိးမွာ ဒီအေၾကာင္းအရာ၊ ဒီ location ကို လိုခ်င္တဲ့အတြက္ ဖန္တီးယူရတာမ်ဳိးရွိပါတယ္။

Landscape ႐ိုက္တဲ႕ဓာတ္ပံုဆရာတစ္ေယာက္အေနနဲ့ တစ္ႏွစ္ကို ခရီးဘယ္ႏွေခါက္ထြက္မယ္။ ဘယ္ေဒသေတြကိုသြားမယ္ဆိုတဲ့ Target မ်ဳိးရွိ လား။

အႀကိမ္ေရကေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္မွာ Target မရွိပါဘူး။ အလ်ဥ္းသင့္သလို ထြက္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ခရီးတစ္ခုသြားမယ္ဆိုရင္ ကိုယ္ေရာက္ၿပီးသားေဒသ ကို သြားတာထက္ မေရာက္ဖူူးေသးတဲ့ေဒသကို ေရြးခ်ယ္ ပါတယ္။

ဓာတ္ပံုပညာသင္တန္းလည္း ဖြင္႕ထားတယ္ဆို ေတာ႕ အစ္ကို့ရဲ႔သင္တန္းသားေတြကို ဓာတ္ပံုအႏုပညာနဲ့ပတ္သက္တဲ႕ ခံယူခ်က္သေဘာထားေတြကို ဘယ္လိုလမ္းၫႊန္ျပသေလ႕ရွိလဲ။

သင္တန္းမွာသင္ၾကားတာကေတာ့ ဓာတ္ပံုအႏုပညာဆိုတာက Art & Science ေပါ့ေနာ္။ Art ဆိုတာကေတာ့ကိုယ့္ရဲ႕အႏုပညာစြမ္းအား၊ Talents ေပါ့ေနာ္။ ဒါကေတာ့ အေရးႀကီးပါတယ္။ သင္ေပးလို႔မရဘူး။ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ေလ့က်င့္ယူရမွာပါ။ Technique ပိုင္းကေတာ့ Science လို႔ေခၚတဲ့ သိပၸံ နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ Camera Tools ေတြ မွန္ဘီလူးေတြ ဒါေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ေတာ့ သင္ေပးလို႔ရပါတယ္။ ဒါေတြက သိပၸံနည္းက်တည္ေဆာက္ထားတဲ့အတြက္ သူ႔မွာ Formula ရွိၿပီးသား ဒီအပိုင္းေတြကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔က Theory ေရာ လက္ေတြ႕ပါေပါင္းစပ္ၿပီး သင္ေပးလို႔ရပါတယ္။ အႏုပညာပိုင္းက်ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေျပာျပလို႔ပဲရတယ္။ ဒါကေတာ့ ဒီလိုရွိတယ္။ ဒီအယူအဆေတြေပၚမွာမွ ဆင့္ပြားေတြးေခၚၿပီး လုပ္ရတဲ့အပိုင္းေတြရွိတယ္။ ဒါမ်ဳိးေလးေတြေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေျပာျပျဖစ္ပါတယ္။ သင္ၾကားေရးပိုင္းမွာ ႏွစ္ပိုင္းေပါ့။ ေနာက္တစ္ပိုင္း ျဖစ္တဲ့ဓာတ္ပံုနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့သေဘာထားခံယူခ်က္ကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္အၿမဲေျပာတဲ့ စကားတစ္ခြန္းပါ။ ႐ိုးသားဖို႔ပဲလိုပါတယ္။ ဘယ္နယ္ပယ္မွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ့္ရဲ႕စိတ္အေျခခံ ဒီအလုပ္ေပၚမွာ ႐ိုးသားရင္ ေအာင္ျမင္မယ္လို႔ ထင္ပါ တယ္။ ကိုယ့္အလုပ္အေပၚမွာ ကိုယ္တကယ္တတ္သိ နားလည္ၿပီးေတာ့ အားလံုးအေပၚ မွာ ႐ိုး႐ိုးသားသားနဲ႔ ဖန္တီးထားတာမ်ဳိးဆိုရင္ ေရရွည္ ေအာင္ျမင္မယ္လို႔ ထင္ျမင္မိပါတယ္။ အဲဒီလို ကြၽန္ေတာ့္အသိကို ကြၽန္ေတာ္ အၿမဲ Share လုပ္ပါတယ္။

ဓာတ္ပံုအႏုပညာနဲ့ပတ္သက္လို့ ဆက္လုပ္မယ့္ Program အသစ္ေတြေရာ ရွိေနေသးလား။

ဟုတ္ကဲ့ရွိပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္ရဲ႕ ပံုမွန္ Program ေတြရွိေနသလို အခုသင္တန္းကာလကေတာ့ ရက္ရွည္တာေပါ့။ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ကြၽန္ေတာ္စဥ္းစားတာက workshop သေဘာမ်ဳိးေပါ့။ ရက္တိုေလးေတြ လုပ္ဖို႔ စဥ္းစားထားတယ္။ သင္တန္းကာလမွာ သင္တန္းလာတက္တဲ့၊ စိတ္ဝင္စားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက Level အဆင့္ အမ်ဳိးမ်ဳိးေပါ့။ တခ်ဳိ႕က်ေတာ့လည္း ဒါနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ Knowledge က ဇီး႐ိုးေပါ့။ တခ်ဳိ႕ က်ေတာ့လည္း နည္းနည္းပါးပါး႐ိုက္ဖူးစရွိတယ္။ တခ်ဳိ႕က်ေတာ့လည္း ပိုၿပီး စနစ္တက်သိခ်င္လို႔လာတက္တဲ့သူရွိတယ္။ အဲဒါမ်ဳိးက်ေတာ့ သင္တန္းကာလရွည္တယ္ေပါ့။ အခ်ိန္အမ်ားႀကီးေပးရတယ္။ Workshop ဆိုတဲ့ သေဘာ မ်ဳိးက်ေတာ့သိၿပီးသား၊ အေနအထားတစ္ခုကို ေရာက္ၿပီးသားသူေတြအတြက္ မြမ္းမံသင္တန္းလိုမ်ဳိး ျဖစ္ေနပါတယ္။ အဲဒီလိုမ်ဳိးလုပ္ဖို႔ အစီအစဥ္ရွိပါတယ္။

အိအိေထြး ေတြ႔ဆုံေမးျမန္းသည္။

koyin

 

ဒီပံုေလးက စစ္ကိုင္း႐ုပ္စံုေက်ာင္းမွာ ႐ိုက္ျဖစ္ခဲ့တာပါ။ ႐ိုက္ကူးျဖစ္ရတဲ့အေၾကာင္းအရင္းကေတာ့ မႏၲေလးက ဓာတ္ပံုဆရာသူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ စစ္ကိုင္း ေတာင္ေပၚမွာ အေပ်ာ္ခရီးဓာတ္ပံုသြား႐ိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာ ရရွိခဲ့တာပါ။ အဓိကျပခ်င္တဲ့အေၾကာင္းအရာေလးကေတာ့ သက္ရွိ၊ သက္မဲ့နဲ႔ အရာဝတၴဳေတြရဲ႕တည္ရွိပံု၊ ေနာက္တစ္ခ်က္က နတ္သား႐ုပ္ေလးေတြရဲ႕ Image အဓိပၸာယ္နဲ႔ တန္ဖိုး၊ ပုထုဇဥ္ျဖစ္တဲ့ ကိုရင္ေလးရဲ႕ ဟန္ပန္အမူအရာ ဒီႏွစ္မ်ဳိးကို ယွဥ္ျပထားပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ဦးတည္ရာအာ႐ံုကို ေျပာခ်င္တဲ့ အဓိပၸာယ္လည္းပါပါတယ္။ နိဗၺာန္ဆိုတဲ့ ခံစားမႈမ်ဳိး၊ သာသနာရဲ႕ အေငြ႕အသက္ေလးေတြကို ဒီအ႐ုပ္ကေလး ေတြနဲ႔ ဓာတ္ပံုပညာရဲ႕ ႐ႈေထာင့္ကေန စိတ္ဝင္စားဖြယ္ ျဖစ္ေအာင္ ႐ိုက္ကူးခဲ့ပါတယ္။ အလင္းရဲ႕က်ေရာက္မႈက လည္း သစ္သားပန္းပု႐ုပ္ေလးေတြ၊ ကိုရင္ရဲ႕ Position ကိုလည္း ပိုမို႐ုပ္လံုးၾကြေစတယ္လို႔ သတ္မွတ္ပါတယ္။

hkar

ဒီပံုေလးက ရွမ္းျပည္နယ္ေအာင္ပန္းနဲ႔ ပင္ေလာင္းသြားတဲ့လမ္းေဘးမွာရွိတဲ့ ေလွကားထစ္စိုက္ခင္းေလးပါ။ တကယ္တမ္းသြားတုန္းကေတာ့ ဒီ Location ကို ႐ိုက္ဖို႔ မဟုတ္ပါဘူး။ ရွမ္းျပည္ရဲ႕ တျခား႐ႈခင္းေတြ ႐ိုက္ဖို႔သြားခဲ့တာပါ။ ျပန္မယ့္ေန႔မွာအားေနေတာ့ ဒီေနရာမွာ ေလွကားထစ္စိုက္ခင္းေလးေတြရွိတယ္ဆိုလို႔ ေအာင္ပန္းက သူငယ္ခ်င္းကို ေအာင္သူျမင့္ရဲ႕ အကူအညီနဲ႔ ေအာင္ပန္းပင္ေလာင္းသြားတဲ့ လမ္းနံေဘးမွာ ဆင္း႐ိုက္ခဲ့တာပါ။ ဒီပံုေလးမွာ အဓိကျပခ်င္တဲ့ အေၾကာင္းအရာက Lighting ေပါ့။ ညေနခင္းရဲ႕ေဘးကေနလာေနတဲ့ Side Light ရဲ႕ Position ေၾကာင့္ ေလွကားထစ္စိုက္ခင္းေလးေတြရဲ႕အလွအပက ပိုၿပီးေပၚ လြင္တယ္လို႔ ယူဆပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ဓာတ္ပံုအယူအဆအရ ဒီထဲမွာပါဝင္ေနတဲ့ ေလွကားထစ္စိုက္ခင္းေလးေတြရဲ႕ အေကြ႕အေကာက္မ်ဥ္းေၾကာင္းေလး ေတြက ဓာတ္ပံုတစ္ပံုကို ၾကည့္႐ႈ ဖြယ္ျဖစ္ဖို႔အတြက္ ပိုၿပီးအေထာက္အပံ့ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒီပံုေလးကို ပိုၿပီးဆြဲေဆာင္မႈရွိေအာင္၊ ပိုၿပီးျပည့္စံုသြားေအာင္ ဒီထဲမွာ လုပ္ငန္းခြင္ကအျပန္ပံုစံမ်ဳိးေလးနဲ႔ Subject လို႔ေခၚတဲ့ လူေတြကိုအကူအညီေတာင္းၿပီးေတာ့ လမ္းေလွ်ာက္ေနတဲ့ပံုေလး ႐ိုက္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။

tgm

ဒီႏွစ္ ၂ဝ၁၅ မွာ Asia Geographic Magazine ကေန က်င္းပတဲ့ Architecture and Landscape ေခါင္းစဥ္မွာ ကြၽန္ေတာ္ ပထမဆုရခဲ့တဲ့ ပံုေလးပါ။ မႏၲေလးတိုင္း၊ အမရပူရၿမိဳ႕နယ္၊ ဦးပိန္တံတားဝန္းက်င္မွာ ႐ိုက္ကူးခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ ရာသီအခ်ိန္အားျဖင့္ ဒီဇင္ဘာလဝန္းက်င္မွာ ႐ိုက္ကူးခဲ့တာပါ။ ဒီပံုမွာ ပါဝင္တဲ့ အေရာင္ေပါ့။ အဝါေရာင္ဆန္ဆန္လိေမၼာ္ေရာင္ေသြးဆိုတာ ၾကည့္႐ႈသူရဲ႕စိတ္ကို ေႏြးေထြးသြားေစတဲ့ ခံစားမႈမ်ဳိးကို ေပးစြမ္းပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္က ေရက်သြားတဲ့အခ်ိန္မွာေပၚေနတဲ့ ကြၽန္းေလးေတြျဖစ္တည္ေနတဲ့ ပံုစံေလးေတြကဓာတ္ပံုတစ္ပံုမွာ အမ်ားႀကီးအေထာက္အပံ့ေပးပါတယ္။ ဓာတ္ပံုဆိုတာ လႈပ္ေနတဲ့အေၾကာင္းအရာကို ၿငိမ္ေအာင္႐ိုက္ရတယ္။ ၿငိမ္ေနတဲ့အေၾကာင္းအရာကို လႈပ္ရွားမႈရသေတြ ေပၚလြင္ေအာင္ ဖန္တီးရပါတယ္။ ဒီပံုမွာပါတဲ့ ေရျပင္ေတြ၊ တံတားေတြ၊ ေပၚေနတဲ့ကြၽန္းေတြေပါ့။ ဒါေတြက ၿငိမ္သက္လြန္းတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လႈပ္ရွားမႈတစ္ခုခုပါေအာင္ စက္ဘီးနဲ႔ ကေလးေလးေတြကို အက္ရွင္တစ္ခုခုျဖစ္ေအာင္ Create လုပ္ၿပီး ႐ိုက္ကူးခဲ့ပါတယ္။

lotus

ဒီပံုက ၂ဝဝ၉ ခုႏွစ္ေလာက္တုန္းက ႐ိုက္ထားတာပါ။ ထိုင္းဘုရင့္သားေတာ္ဓာတ္ပံုၿပိဳင္ပြဲမွာ ဆုရခဲ့တဲ့့ပံုေလးပါ။ Location ကေတာ့ မႏၲေလးတိုင္းေဒသႀကီး၊ ေက်ာက္ဆည္ၿမိဳ႕နယ္မွာရွိတဲ့ စြန္ရဲအင္းဆိုတဲ့ အင္းႀကီးထဲမွာ ႐ိုက္ကူးခဲ့တာပါ။ ဒီမွာပါဝင္ေနတဲ့ ၾကာပန္းေတြက သဘာဝအရ စြန္႔ပစ္ထားတဲ့ဟာေတြပါ။ မလိုအပ္ တဲ့သူအတြက္ အမိႈက္ေတြျဖစ္ေနမွာပါ။ ကေလးေတြကလည္း ကြၽန္ေတာ္တို႔႐ိုက္ေနတဲ့ တျခား scene ကို လာၾကည့္ေနၾကတာ။ ၾကာပန္းေတြကလည္း လွေန တဲ့အတြက္ ကြၽန္ေတာ္သူတို႔ကို စည္း႐ံုးလိုက္တယ္။ အစ္ကို ဒီလိုေလး႐ိုက္ခ်င္တယ္။ သားတို႔ေနေပးမလားဆိုေတာ့ သူတို႔ကလည္း အရမ္း႐ိုး သား တယ္။ လုပ္ေပး မယ္ဆိုေတာ့ သူတို႔ကို ဝိုင္းအိပ္ခုိင္းလိုက္တယ္။ အျမင္ပိုင္းဆိုင္ရာ ထူးျခားေစဖို႔အတြက္အနီးအနားမွာရွိတဲ့ သစ္ပင္ေပၚကေန တက္႐ိုက္လိုက္တာပါ။

nighit

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရဲ႕ ည႐ႈခင္းေနရာတစ္ခုပါ။ ဗႏၶဳလတံတားေပၚကေန ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းဘက္ကို အဓိက Target ထားၿပီး ႐ိုက္ကူးခဲ့တာပါ။ ဒီပံုက ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္တုန္းက ျပန္ၾကားေရးနဲ႔ ျပည္သူ႔ဆက္ဆံေရးက က်င္းပတဲ့ လြတ္လပ္ေရးေန႔ အထိမ္းအမွတ္ဓာတ္ပံုၿပိဳင္ပြဲမွာ ပထမဆုရခဲ့တဲ့ ပံုေလးျဖစ္ပါတယ္။ အခ်ိန္အားျဖင့္ သီတင္းကြၽတ္ကာလ မွာ ႐ိုက္ကူးခဲ့တာပါ။ ဒီပံုေလးမွာပါတဲ့ မီး႐ွဴးမီးပန္းေတြက သီတင္းကြၽတ္ရဲ႕သ႐ုပ္ကို ထင္ ဟပ္ေစပါတယ္။ ဒီမီးပန္းေတြက ကြၽန္ေတာ္ ဖန္တီးတာမဟုတ္ပါဘူး။ ကြၽန္ေတာ္႐ိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာရပ္ကြက္ထဲက လႊတ္တဲ့မီးပန္းပါ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ခလုတ္ႏွိပ္လိုက္မိတဲ့အတြက္ ကြၽန္ေတာ္ကံေကာင္း သြားတာပါ။

kyin

ရန္ကုန္မွာဖြင့္လွစ္တဲ့ ကြၽန္ေတာ့္ ရဲ႕ဓာတ္ပံုသင္တန္းမွာ သင္တန္းသားေတြနဲ႔အတူသြားခဲ့တဲ့ Outdoor Practical ထြက္တဲ့ ပဲခူးခရီးစဥ္မွာ ႐ိုက္ခဲ့တဲ့ပံုေလးပါ။ ကြၽန္ေတာ့္ရဲ႕ ေလာေလာလတ္လတ္ပံုေလးပါ။ ဒီပံုေလးမွာ အဓိကျပခ်င္တာက ဓာတ္ပံုမွာ အယူအဆတစ္ခုရွိတဲ့ အနီးအေဝးသေဘာေတြပါတယ္။ ေနာက္ထပ္ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုျဖစ္တဲ့ Key ေပါ့။ ဂီတမွာ Key ရွိသလို ဓာတ္ပံုမွာလည္း Key ရွိပါတယ္။ High Key, Low Key, Middle Key ဆိုၿပီးရွိပါတယ္။ ဒီပံုက High Key လို႔ေခၚတဲ့ ဓာတ္ပံုအမ်ဳိးအစားတစ္ခုပါ။ ေနာက္တစ္ခုျပခ်င္တာက မွန္ဘီလူးရဲ႕ အဓိကအားသာခ်က္ကိုယူၿပီး ႐ိုက္ထားတာပါ။ ျမင္ကြင္း က်ယ္မွန္ဘီလူး Fish Eye လို႔ေခၚပါတယ္။ ဒီမွန္ဘီလူးရဲ႕ စြမ္းေဆာင္ခ်က္နဲ႔ ဒီပံုမ်ဳိးကိုရရွိတာျဖစ္ပါတယ္။ အဓိကျပခ်င္တာကေတာ့ မွန္ဘီလူးရဲ႕လုပ္ေဆာင္ႏိုင္မႈစြမ္းအားကို ဓာတ္ပံုမွာ အႏုပညာရ သေျမာက္ေအာင္ ဖန္တီးထားတဲ့ပံုေလးတစ္ပံုပါ။ စိတ္ဝင္စားစရာေကာင္းေအာင္ ကိုရင္ေလးေတြရဲ႕ Figure ေလးေတြကို ထည့္သြင္း႐ိုက္ကူးခဲ့ပါတယ္။

tga

ရွမ္းျပည္နယ္ ေအာင္ပန္းမွာ ႐ိုက္ကူးခဲ့တာပါ။ မိုးတြင္းကာလႀကီးပါ။ အေနာက္မွာ မိုးသားေတြကညိဳ႕ေနတယ္။ ကံေကာင္းခ်င္ေတာ့ မိုးမရြာခင္စပ္ၾကားမွာ ညေနခင္းေန ေရာင္ျခည္ေလးက ထိုးေနေတာ့ လူေပၚမွာ က်ေနတဲ့အလင္းေရာင္ေလးက ပံုရဲ႕ထုထည္ကို ေပၚလြင္ေစပါတယ္။ အေရာင္အားျဖင့္လည္း ဝမ္းကာလာေပါ့။ အစိမ္းေရာင္ေတြမ်ားၿပီး ဟာမိုနီကာလာမ်ားတဲ့အတြက္ ေအးခ်မ္းတဲ့ ခံစားမႈ ကို ေပးစြမ္းႏို င္ မယ္ ထင္ပါတယ္။

mady

 

မႏၲေလးေတာင္ေပၚကေန မႏၲေလးၿမိဳ႕ဝန္းက်င္ရဲ႕ မနက္႐ႈခင္းကို ႐ိုက္ကူးထားတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီပံုေလး ရရွိဖို႔အတြက္ ရာသီဥတုရဲ႕ အကူအညီအမ်ားႀကီးလိုပါ တယ္။ ရာသီကာလေပါ့ ဒီပံုမွာပါဝင္ေနတဲ့ အေရာင္စံု ျဖစ္ေနတဲ့ သစ္ပင္ေတြရဲ႕ အေျခအေနက တစ္ႏွစ္လံုးမွာမွ တစ္ရာသီ၊ တစ္ရာသီမွာမွ တစ္လတည္းမွာပဲရွိတဲ့ အခါမ်ဳိးမွာမွရတာပါ။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ဒီပံုမ်ဳိးက ဒီဇင္ဘာဝန္းက်င္မွာ ျဖစ္တာပါ။ ဒီဇင္ဘာဆိုေတာ့ ဒီေရွ႕မွာပါတဲ့ သစ္ပင္ေတြရဲ႕ကာလာေတြလည္း ခ်ိန္း သြားတယ္။ ျမဴေတြလည္းက်ေနတဲ့အတြက္ ေဆာင္းရဲ႕အေငြ႕အသက္ေလးကိုလည္း ခံစားႏိုင္ပါတယ္။

Go to top